Kabotažo želijo dodatno liberalizirati

Bolj prožni predpisi glede počitka voznikov tovornjakov in nadaljnja liberalizacija kabotaže bodo prizadeli poklicne voznike in zmanjšali varnost na cestah, opozarja evropska sindikalna federacija transportnih delavcev. Tudi v Sindikatu delavcev prometa in zvez Slovenije pravijo, da so pasti sprememb velike, opozarjamo v 13. številki Delavske enotnosti, glasila ZSSS.

Manj počitka in s tem nevarnost utrujenosti, nizka plača in s tem izkoriščanje in socialni damping, še več preživljanja vikendov v vozilih in s tem slabe razmere za počitek ter več nelojalne konkurence z več kabotaže so glavni očitki reforme pravil, ki urejajo evropski cestni in tovorni promet. V okviru t. i. paketa mobilnosti, ki je del reforme evropske komisije, se je namreč pred dnevi odbor za promet evropskega parlamenta dogovoril o novih pravilih in delovnih pogojih za voznike tovornjakov.

Evropski poslanci so potrdili nove roke za kabotažno vožnjo na podlagi števila dostav, po njihovem so možni še daljši krožni izleti in prilagoditveno obdobje počitka. Po novem naj bi se morali vozniki vrniti v svoj dom ali drug kraj po svoji izbiri na tedenski počitek vsake tri tedne, v štirih tednih pa sta mogoča tudi dva skrajšana počitka. Voznikom naj bi bilo tudi »dovoljeno«, da čas dnevne vožnje presežejo za dve uri, da bi se vrnili v operacijski center špediterja, če bodo to kasneje nadomestili z ustrezno daljšim počitkom.

Učinkovitejša naj bi bila tudi uporaba elektronskih dokumentov in digitalnih tehnologij, okrepljen pa naj bi bil tudi inšpekcijski nadzor.

Evropska federacija transportnih delavcev (ETF) je ob tem opozorila, da je stališče parlamenta, ki bo zdaj predmet pogajanja z evropskim svetom, nevarno za poslabšanje varnosti v cestnem prometu in znižuje kakovost delovnih mest več kot trem milijonom poklicnih voznikov v Evropi.

»Spremembe odbora za paket mobilnosti EU bi potrdile izključitev delavcev v cestnem prometu iz nove direktive EU o napotenih delavcih, ki voznikom onemogočajo pravico do pravičnega plačila pri čezmejnem delovanju,« pravijo v ETF in opozarjajo, da EU ne moremo graditi na izkoriščanju in slabih delovnih razmerah. »Evropska unija si je nedavno čestitala za zagotovitev, da so delavci, ki so poslani v drugo državo, enako plačani kot lokalni uslužbenci za enako delo. Zakaj na cestah delavci v cestnem prometu ne zaslužijo enake enakosti? Stalna izključitev cestnega prevoza iz pravil za objavo je glasovanje za legalizacijo socialnega dampinga in diskriminacije pri plačah v Evropi,« opozarja Roberto Parrillo, predsednik oddelka za ceste ETF.

Emil Prohan, predsednik odbora za cestni potniški promet Sindikata delavcev prometa in zvez Slovenije (SDPZ) in podpredsednik SDPZ, pa opozarja, da bodo pri takšni ureditvi poklicni vozniki imeli manj počitka in bodo več odsotni od doma, povečal pa se bo tudi socialni damping. SDPZ že stalno opozarja na problem slabšanja razmer za poklicne voznike in na nujnost večjega nadzora kršiteljev. Razmere so se ob gospodarski rasti zaradi povečanja cestnega tovornega in potniškega prometa le še poslabšale. Evropa potrebuje več in ne manj omejitev izkoriščanja poklicnih voznikov.

M. M.

Bi brali več? Priskrbite si svoj izvod Delavske enotnosti!

Share