Sindikat delavcev prometa in zvez opozarja (ter napoveduje akcijo na terenu): Profesionalni vozniki trpijo za kronično utrujenostjo

19. 6. 2023

Sindikat delavcev prometa in zvez Slovenije (SDPZ) je v sodelovanju z Agencijo za varnost prometa (AVP) danes opozoril na nevarnost kronične utrujenosti profesionalnih voznikov. Razlogi zanjo so večplastni, najpogosteje pa ju povzročajo predolgi delovniki in nočna vožnja.

Izsledki raziskave Utrujenost voznikov v evropskem cestnem prometu, ki jih je poleti 2021 objavila Evropska federacija delavcev v prometu (ETF), so pokazali zaskrbljujoče rezultate. Izmed 2800 vključenih voznikov avtobusov in tovornjakov v Evropi jih je več kot 60 odstotkov med vožnjo utrujenih. Približno četrtina voznikov avtobusov oziroma skoraj tretjina voznikov tovornjakov je priznala, da je v zadnjih dvanajstih mesecih vsaj enkrat zaspala med vožnjo. Izkušnje s terena pa kažejo, da so številke verjetno še višje, saj si vozniki zaradi posledic sploh ne upajo poročati o takih dogodkih.

Ob bližajočem se obdobju visokih temperatur in pričakovani gneči na cestah vstopamo v najzahtevnejše obdobje za voznike avtobusov in tovornjakov, je izpostavila generalna sekretarka SDPZ Saška Kiara Kumer. »Profesionalni vozniki bodo večino svojega delovnika spet delali v nočnem času, podnevi pa si bodo zaradi visokih temperatur težko zares spočili. Vsi ti dejavniki vplivajo na zmanjšanje koncentracije, slabši nadzor nad vozilom, daljši reakcijski čas in zmanjšano zaznavanje nevarnosti. To pa je recept za prometno nesrečo

Tudi podatki AVP razkrivajo, da vsaj petina slovenskih voznikov vozi preveč utrujena, da bi lahko v polnosti nadzorovala vozilo in razmere v prometu. »Metaanaliza 11 evropskih študij je pokazala 29-odstotno povečanje tveganja za nesreče s hujšim izidom pri utrujenih voznikih, ki na ravni Evropske unije letno povzročijo vsako sedmo prometno nesrečo«, je opozorila v. d. direktorja AVP Simona Felser.

Predstavnik zaposlenih v cestnem tovornem prometu pri sindikatu Goran Jovanovič je prav tako opozoril na problematiko neenakomerne razporeditve delovnega časa in nadurnega dela. Pojasnil je, da je predlog Evropske komisije za podaljšanje delovnega časa voznikov avtobusov in tovornjakov nedopusten. Rešitev je strogo upoštevanje zakonodaje in okrepljeno delo inšpekcije, ki bi bolj učinkovito nadzirala spoštovanje delovnega časa, je predlagal.

SDPZ zato kot pomembne protiukrepe predlaga skrajšanje delovnega časa in boljše beleženje delovnega časa poklicnih voznikov. V sredo, 21. junija, pa skupaj z AVP pripravljajo preventivno akcijo, s katero bodo profesionalne voznike tovornjakov in avtobusov na avtocestnih počivališčih ozaveščali o nujnosti počitka.

Foto Miha Poredoš

Share